Koselig at du kikker innom

tirsdag 19. juli 2011

På tur opp i luften




At jeg skulle få oppleve Eikerbygdene fra luften, hadde jeg aldri trodd. Men under Hokksund-dagene ble jeg invitert med på helikoptertur. 10 minutters betenkningstid fikk jeg, før det bar av sted i helikopteret som hadde plass til tre passasjerer sammen med flyveren. Nervene var jammen på høykant i starten, men flyveren var rutinert og skapte en god atmosfære, til tross for at han hadde det litt morsomt med damene i luften. Noen meget bratte svinger og litt hopp og sprett skapte litt skrekklyd inne i ”kopteret”, og det var ikke lett å finne noe å holde seg fast i. Og for en utsikt!!!! Den var formidabel. Eikebygdene under mine føtter. Og så utrolig kort avstand det var mellom Hokksund og Vestfossen, til tross for at det er opptil flere kilometer mellom dem. Det var liksom ingen kilometer å snakke om i den høyden jeg var kommet opp i. De tilmålte minuttene i luften gikk alt for fort, snart var jeg på landjorda igjen, og en opplevelse rikere.
 Tusen takk til Torunn i Eikerbladet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar